E-coaching

13 juni 2019

Begeleiding en gespreksvoering

Janneke de Kler, Communicatie-expert

In de Driehoek, Willemsplantsoen 1C, Utrecht

Over de cursusleider(s)

Janneke heeft duizenden hulpverleners getraind op het gebied van online hulpverlening. Ze houdt zich bezig met de kwaliteit van online communicatie en leert zorgprofessionals de vaardigheden aan om methodisch online hulp te bieden. Ze werkt nauw samen met E-hulptrainingen en ontwikkelt met de Universiteit Leiden diverse e-courses voor studenten psychologie.

Studenten zoeken steeds vaker via online kanalen contact. Wanneer je een e-mail verstuurt krijg je niet direct antwoord zoals bij een chat- of face-to-face gesprek. Gesprekstechnieken die je gewend bent in te zetten tijdens synchroon contact, krijgen een heel andere dynamiek als het contact asynchroon verloopt. Dit brengt extra risico op ruis met zich mee.

Tijdens deze workshop:

  • Leer je wat de mogelijkheden en onmogelijkheden zijn van het medium e-mail
  • Ontdek je wat de belangrijkste stap is in het beantwoorden van een e-mail en ga je daarmee oefenen.
  • Je krijgt de methodiek aangereikt waarmee je gestructureerd van vraag tot antwoord komt.
  • Je gaat praktisch aan de slag met afwisselende opdrachten om het geleerde meteen in de praktijk te brengen.


Over Janneke de Kler

Janneke heeft duizenden hulpverleners getraind op het gebied van online hulpverlening. Ze houdt zich bezig met de kwaliteit van online communicatie en leert zorgprofessionals de vaardigheden aan om methodisch online hulp te bieden. Ze werkt nauw samen met E-hulptrainingen en ontwikkelt met de Universiteit Leiden diverse e-courses voor studenten psychologie.

Studiedag 2019

Deze workshop maakt deel uit van de Studiedag 2019

Literatuur

Hieronder vind je een opsomming van relevante lectuur uit onze literatuurlijst. Heb je zelf een suggestie voor een interessant boek, tijdschrift of artikel over dit onderwerp? Laat het ons weten!


Geen literatuur beschikbaar